Er is veel evidentie dat ICT leren en lesgeven efficiënter, effectiever en betekenisvoller kan maken. En dat is misschien waar, maar tegelijkertijd is het niet de ICT alleen die daarvoor zorgt. De docent blijft de sleutel in dit verhaal; hij of zij is degene die het grootste verschil kan maken voor zijn of haar leerlingen. Leren is immers een sociaal proces. Interactie tussen student en docent en tussen studenten onderling is daarvan de basis. ICT kan die rol nooit vervangen. Maar de didactische inzet van ICT kan leerlingen mogelijk meer activeren en interactie mogelijk meer of beter op gang te brengen. Dat is het uitgangspunt van deze lezing die zich richt op de effectieve inzet van ICT voor leren en lesgeven.
Kleppen dicht! Effectief leren en lesgeven met ICT
Spreker(s)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
*KO = kleuteronderwijs; LO = lager onderwijs; SO = secundair onderwijs; HO = hoger onderwijs; VO = volwassenenonderwijs; BULO / BUSO = buitengewoon onderwijs