Graag laten we jullie kennis maken met onze vernieuwende aanpak in onze eerste graad. We hebben ervoor gekozen om, vanuit een sterke visie en met een kernteam van leerkrachten, onze eerste graad volledig te herzien. Ons doel? Leerlingen laten ontdekken waar hun talenten liggen en hen begeleiden op een gepersonaliseerd leertraject.
Met een zeswekensysteem doorbreken we de traditionele trimesterindeling. Flexuren bieden ruimte voor differentiatie en persoonlijke groei, terwijl ons vak Natuur-Ruimte-Techniek (NRT) projectmatig werken stimuleert. We evalueren doorlopend om een volledig beeld van elke leerling te krijgen, en hanteren hierbij verschillende evaluatiemethodes en perspectieven. Zo kijken we niet alleen naar cijfers, maar ook naar hun sterktes en groeikansen.
In plaats van een klassieke proefwerkperiode voorzien we regelmatige synthesemomenten en opdrachten. Elke zes weken wordt afgesloten met een project- en uitdagingsweek, waarin we samen met de leerlingen reflecteren op hun vooruitgang en leerproces. Hierbij zetten we ook sterk in op de volledige ontwikkeling van de leerling.