Vernieuwde werking eerste graad bij KOBOS secundair
Graag laten we jullie kennis maken met onze vernieuwende aanpak in onze eerste graad. We hebben ervoor gekozen om, vanuit een sterke visie en met een kernteam van leerkrachten, onze
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
Graag laten we jullie kennis maken met onze vernieuwende aanpak in onze eerste graad. We hebben ervoor gekozen om, vanuit een sterke visie en met een kernteam van leerkrachten, onze
Het opstarten van een inclusieschool is een grote uitdaging. Je moet ervoor zorgen dat het team achter de nieuwe visie staat, deze mee opbouwt. Deze transitie vraagt veel betrokkenheid van
Conflicten zijn deel van het leven. We kunnen er dus best op een vaardige manier leren mee omgaan. Ook in de klas, op de speelplaats of in de leraarskamer doen
Nina, Nick en Filip nodigen je van harte uit voor onze lezing over de digitale transformatie van het basis- en secundair onderwijs binnen een Europees kader, geïnspireerd door het Erasmus-programma.
Sterke scholen hebben sterke mensen die samen school maken. Erg belangrijk om al die schoolleiders, leraren, ondersteunende medewerkers te koesteren en vooral ook te helpen ontwikkelen. Dat vraagt om een
Data-ondersteund werken betekent dat je als leerkracht, klastitularis, vakgroep, leerlingbegeleider, zorgcoördinator, kwaliteitscoördinator, beleidsmedewerker, directie, school, scholengemeenschap … data systematisch gaat gebruiken om onderbouwde beslissingen te nemen met betrekking tot bepaalde
Voor LO en SO Ben jij nog volledig mee met de digitale wereld van je leerlingen, zoals TikTok, Snapchat, Twitch of Discord? Tijdens deze lezing neemt Herman je mee in
Voor alle onderwijsniveaus In de digitale wereld van vandaag is het onderwijs niet immuun voor de risico’s van cyberaanvallen en datalekken. Onze lezing belicht hoe scholen zich kunnen wapenen tegen
Cybercriminaliteit kan vele vormen aannemen – van het hacken en saboteren van systemen tot het manipuleren van gebruikers. Welke fenomenen zijn het meest courant in een sociale schoolcontext? In deze
Corona leerde ons lesgeven op een andere manier. Na Corona zetten we al onze leerlingen weer in de klas, gedaan met online werken. Bij blended leren is de student verantwoordelijk
“Neen, jongeren zijn niet lui! Ze kunnen zoveel! Daag hen uit!”Tijdens deze lezing zal je te weten komen hoe je samen met de klas begint aan een “project”. Je ontdekt
Onder impuls van Digisprong stroomden de laatste jaren massaal iPads, Google Chromebooks, Windows laptops… de Vlaamse scholen binnen. De verwachting? De lespraktijk zodanig transformeren dat deze toestellen volledig geïntegreerd werden
In een school worden heel veel verschillende ICT-toepassingen gebruikt. Als directie en schoolbeleid is het onmogelijk om op al deze tools in te zetten en ondersteuning te voorzien. Als leerkracht
Heel wat mensen hebben pijnklachten aan het einde van een werkdag op PC. Een ergonomische werkplek is een ding, maar ik heb aan de lijve ondervonden dat dit niet voldoende
We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett!
Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!