Onder impuls van Digisprong stroomden de laatste jaren massaal iPads, Google Chromebooks, Windows laptops… de Vlaamse scholen binnen. De verwachting? De lespraktijk zodanig transformeren dat deze toestellen volledig geïntegreerd werden en hun pedagogisch didactische meerwaarde waarmaakten. De realiteit? Onbegonnen werk indien er een gebrek is aan visie, beleid, professionaliseringsmogelijkheden…
Aan de hand van concrete voorbeelden (uit zowel BaO als SO) en materialen hoor je hoe we binnen GO! scholengroep 5 aan de slag zijn gegaan met het opstellen van een effectief professionaliseringsplan (m.b.t. digitale vaardigheden & didactiek) binnen onze scholen vertrekkende vanuit een sterke visie en een concreet beleid.
Een effectief professionaliseringstraject uitstippelen
Spreker(s)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
*KO = kleuteronderwijs; LO = lager onderwijs; SO = secundair onderwijs; HO = hoger onderwijs; VO = volwassenenonderwijs; BULO / BUSO = buitengewoon onderwijs