In deze lezing wordt de groeiende relevantie van esports in het onderwijs voorgesteld.
De industrie van Esports, een afkorting van “elektronische sporten”, heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke groei en populariteit doorgemaakt waarin meerdere pedagogische kansen duidelijk kwamen bovendrijven. Deze lezing wil inzicht geven in hoe een vak Esports 21e eeuwse vaardigheden en soft skills kunnen bevorderen.
Je ontdekt dat in esports als vak op school kansen schuilen om digitale geletterdheid, online en offline teamwork, kritisch- en probleemoplossend denken concreet in de klas te trainen. Aan de hand van competitief gamen worden leerlingen uitgedaagd om strategisch en efficiënt samen te werken in een virtuele omgeving. Videogames worden gebruikt als voertuig om aan de slag te gaan met bredere menswetenschappelijke, economische en technische kennis en leerinhoud. Op die manier worden leerlingen voorbereid op een gedigitaliseerde wereld die in een voortdurende evolutie is.
“We’re in for the better game!” Vanuit deze baseline worden concrete voorbeelden uit het KTA Brugge toegelicht, pionier in België voor het lanceren van esports als vak in het secundair onderwijs. Are YOU in for the better game?
Esports: een nieuw tijdperk van leren
Spreker(s)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
*KO = kleuteronderwijs; LO = lager onderwijs; SO = secundair onderwijs; HO = hoger onderwijs; VO = volwassenenonderwijs; BULO / BUSO = buitengewoon onderwijs