Alternatieve leerwegen
Op Campus Corso willen we meer samenwerkingen mogelijk maken tussen non-formeel, informeel en formeel leren. In ons onderwijs ligt de focus nog vaak op frontale vormen van kennisoverdracht. Dat niet
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
Op Campus Corso willen we meer samenwerkingen mogelijk maken tussen non-formeel, informeel en formeel leren. In ons onderwijs ligt de focus nog vaak op frontale vormen van kennisoverdracht. Dat niet
Kleuters hebben nood aan een omgeving die hun inspireert en hun de wereld laat ontdekken, te beginnen in de kleuterschool. Bijvoorbeeld door de hoeken in de klas flexibel in te
Ontdek hoe vormentaal menselijke interactie kan bevorderen, samenwerking aanmoedigt en verantwoordelijkheid stimuleert. Tijdens deze lezing onthullen we ook waarom de leeromgeving van de toekomst, vooral ook binnen de context van
Kleuters ontdekken al spelend de wereld. Soms bewust, vaak spontaan en informeel.Niets beter om dit te stimuleren, dan speelmateriaal uit de ‘echte wereld’: buizen, doeken, planken, aarde, potten, dozen, blaadjes…‘Loose
Heel wat scholen denken na hoe ze infrastructuur kunnen aanpassen naar nieuwe inzichten. Daarbij wil men zorgen dat de leeromgeving optimaal verschillende leervormen ondersteunt. M.a.w. hoe activeren we de ‘derde
Voor LO – SO Heb je bouw- of renovatieplannen? Hou die dan zeker even tegen het licht van je schoolvisie! De infrastructuur van je school bepaalt immers meer dan je
Voor alle onderwijsniveaus Belfius Bank ontzorgt via zijn afdeling Public Real Estate al meer dan 30 jaar de Publieke en Social Profit-sector voor de realisatie van hun (ver)bouwprojecten.De afdeling Public
Voor KO De lezing “De Kleuterklas van de Toekomst” presenteert een baanbrekende visie op kleuteronderwijs, afgestemd op de veranderende maatschappij. Dit nieuwe kleuterklasconcept is ontworpen om ‘future proof’ te zijn,
Voor alle onderwijsniveaus De lezing “Versnellen van Innovatie in Onderwijs door Flexibele Inrichting” verkent hoe flexibele meubelopstellingen en doordachte klasinrichting de digitale vooruitgang kunnen bevorderen. Centraal staat de “content methode”
Voor KO – LO Hoe kunnen we op school zoveel mogelijk ruimte geven aan het spontaan en zelfontdekkend spelen en leren van kinderen? En welke rol spelen ruimte en materialen
Voor alle onderwijsniveaus De vraag naar het ontwerpen van innovatieve fysieke leeromgevingen, waar didactische ingrepen, flexibel school organiseren, schooleigen pedagogische projecten en infrastructuur elkaar versterken zit al een tijd in
We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett!
Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!