Vernieuwde werking eerste graad bij KOBOS secundair
Graag laten we jullie kennis maken met onze vernieuwende aanpak in onze eerste graad. We hebben ervoor gekozen om, vanuit een sterke visie en met een kernteam van leerkrachten, onze
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
Graag laten we jullie kennis maken met onze vernieuwende aanpak in onze eerste graad. We hebben ervoor gekozen om, vanuit een sterke visie en met een kernteam van leerkrachten, onze
Gedurende 10 u. per week krijgen de leerlingen van 1 en 2B les in het “ORM (openruimtemodel)”. Voor de vakken Frans, Engels, Wiskunde en MaVo kiezen ze wanneer ze wat
Basisschool Wijnberg vertelt het verhaal van hun zoektocht naar afgestemd onderwijs voor CSF (cognitief sterk functionerende) leerlingen. Ondertussen is basisschool Wijnberg sedert 2023 ankerschool binnen het Project Talent en daarbij
Het opstarten van een inclusieschool is een grote uitdaging. Je moet ervoor zorgen dat het team achter de nieuwe visie staat, deze mee opbouwt. Deze transitie vraagt veel betrokkenheid van
IMI, een secundaire school uit Roosdaal, heeft een innovatief pedagogisch concept ontwikkeld dat zich richt op projectwerk, coaching, executieve functies, teamwerking en gedeeld lesmateriaal. De leerkracht fungeert als coach, met
Voor LO In de Sint-Stevensschool, gelegen aan de rand van Brussel, werden we de afgelopen jaren geconfronteerd met een sterk veranderende context. Deze vaststelling dwong ons om onze schoolvisie kritisch
Voor LO Op onze zeer diverse basisschool volgen de leerlingen vanaf het eerste leerjaar wiskunde en Nederlands in leergroepen. Door deze manier van werken slagen we erin om tegemoet te
Voor SO In 2018 startte directeur Vincent Browet samen met zijn team een transitieproces om een school die sterven na dood was te laten groeien tot een inspiLerend atheneum. Deze
Hoe ik als directeur (en als mens) een fusie en transformatietraject heb be/over-leefd.Ben je leraar, beleidsmedewerker of directeur en bent onlosmakelijk bezig met schoolontwikkeling? Horen veranderingstrajecten bij je kernactiviteiten? Wil
In onze kleuterschool werken we met groeinesten. In een groeinest zitten kleuters van 2,5 jaar tot 5 jaar samen in een groep. Wij zien deze leeftijdsgemengde klassen als de meest
Nét voor de Digisprong, na twee jaar proefdraaien, zette onze school de stap om volledig “1 op 1” te gaan: een persoonlijk toestel voor elke leerling en leerkracht. Wat we
De workshop Pitched brengt je de ervaring van een serie muzieklessen met een sterke didactische vernieuwing waarbij het eigenaarschap van je leerlingen centraal staat. De fragmenten hieronder tonen dit o.a
Sinds 1 september 2020 realiseert A-Maze een verbazingwekkend nieuw en innovatief schoolconcept geïnspireerd op het Scandinavisch onderwijsveld. Onze wereld verandert immers razendsnel. Niemand kan voorspellen wat je allemaal moet kennen
Stedelijke Basisschool de Wereldreiziger ligt in hartje Antwerpen. Meer Grootstedelijk wordt het niet. Met een sterk en ambitieus team gaan ze die grootstedelijke uitdaging aan. Nadat je kort de context
In samenwerking met de PBD specialiseerde Basisschool LP Boon zich in “de optimale ontwikkeling van alle leerlingen” door hen een krachtige leeromgeving aan te bieden, door de leerlingen heel systematisch
In de afgelopen drie jaar hebben we een opmerkelijke reis afgelegd: onze traditionele ICT-dienst werd omgevormd tot een team dat gezamenlijk werkt aan het vormgeven van ons digitaal beleid.Een onderwijstransformatie
We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett!
Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!